Andorra - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Andorra - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Andorra

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

23 Augustus 2012 | Frankrijk, Perpignan

In 3 uur rijden we naar Andorra. Het grootste deel van de reis gaat door Frankrijk, met een mooi uitzicht op de Pyreneeën. We rijden dezelfde toeristische route die ook door een speciale gele trein wordt gereden. Dit noemen ze "riding the canary". En onderweg zien we de trein, we kunnen stoppen op een parkeerplaats en snel een foto maken. Dan nog een korte route door Spanje, zodat we vanuit de zuidkant aankomen in Andorra. De bergen zijn hier prachtig. Het middendeel van het land is eigenlijk een grote vallei omgeven door bergtoppen. We vinden onze camping in een klein plaatsje genaamd Erts. Onze buren zijn Engelsen, een ouder stel, waarmee we meteen in gesprek raken. Helaas vertrekken zijde volgende dag, maar niet zonder dat we gegevens hebben uitgewisseld.
We halen snel wat te eten en te drinken in het kleine camping winkeltje We houden het simpel en we moeten opschieten, want het schijnt hier nogal af te koelen 's avonds. En het klopt. Voor het eerst doen we onze joggingbroeken en fleece-vesten aan. Dat is wel even anders slapen, we kunnen nu heerlijk in onze slaapzakken kruipen.
We zijn hier maar twee dagen (3 nachten) dus moeten we keuzes maken wat te zien. We besluiten de berg in de buurt op te gaan, daar is een soort speelpark voor kinderen. Het zijn luchtkussens. De meiden spelen er een uur, terwijl wij op het terras kunnen kijken. Hier zijn veel mountainbikers die met een enorme vaart van de berg afkomen.
We rijden nog wat rond om mooie uitzichten te zien en doen tenslotte boodschappen in de hoofdstad. We hadden iets gehoord over een belastingparadijs en inderdaad de drank is hier goedkoop. We nemen whisky en cointreau mee en daar houden we het bij.
Terug op de camping nog even zwemmen voor het avondritueel begint.

De tweede dag bezoeken we het centrum van de hoofdstad, de winkels zijn ook op zondag open. Er zijn een paar leuke winkels maar na 2 uur hebben we het wel gezien. We trakteren onszelf op een ijsje en besluiten nog een kort stukje te rijden. Opnieuw prachtige uitzichten, maar het is ook duidelijk dat dit een groot skigebied is. Na een uurtje is het weer tijd voor het zwembad en maken we ons na het eten op voor het vertrek de volgende dag. Terug naar de Franse Pyreneeën.

Beneth En John:

Prachtig verslag en foto's. Vinden de croussantjes ook niet meer wat ze geweest zijn. De grootte valt wat tegen, zien jullie dochter bijna niet.
    Jullie moeten een heel bijzonder indruk gekregen hebben van de steeds veranderende landschappen zo van oost naar west. Geweldig. Groetjes en een fijne reis verder.

• 26 Augustus 2012 - 17:49

Wendy:

he hallo,
    Wat een geweldig leuke vakantie. Ik heb deze omgeving ook net ontdekt (eo Besalu etc..). Heerlijk! En mooie foto's. Heel veel plezier nog....