Haute Alpes - Reisverslag uit Sospel, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Haute Alpes - Reisverslag uit Sospel, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Haute Alpes

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

28 Juli 2012 | Frankrijk, Sospel

Zes landen in 1 week

We vertrekken donderdagmiddag 26 juli met eindbestemming Zuid Frankrijk. Vandaag (donderdag 26 juli) rijden we tot aan Straatsburg. De reis gaat grotendeels door Duitsland en verloopt voorspoedig. 's Avonds vinden we onze formule 1 hotel, maar we worden geweigerd omdat we met z'n vieren zijn en er mogen maar 3 (volwassen stond er) op de kamer. De vent aan de receptie is zo bot dat we de boeking annuleren en vertrekken.
Het is inmiddels wel donker en dat maakt het spannend. We besluiten de tolweg richting Basel te nemen, zodat we onderweg een hotel zien, waar we zonder boeking kunnen inchecken. En gelukkig net buiten Straatsburg zien we een bedrijventerrein met hotels en eetgelegenheden. Via de creditcard boeken we een kamer voor 4 personen bij een B&B hotel. De kinderen slapen op een bovenverdieping en wij beneden. Een uitstekende slaapplaats!
De volgende dag rijden we via Zwitserland naar Italië en overnachten in een soort haciënda in klein plaatsje vlak bij de grens met Frankrijk aan de rand van een natuurgebied. We krijgen 's avonds op z'n Italiaans te eten (2 hoofdgerechten, eerst pasta en dan nog vlees met patat). Ook het ontbijt de volgende ochtend is Italiaans met croissant en chococroissants.
We vertrekken rond 11.00 uur en arriveren om half twee op onze camping in Sospel, 30 km van Monaco. Het is een terrassencamping met zwembad en we hebben een grote plaats met schaduw onderaan de camping. De eerste dagen doen we rustig aan. De kinderen spelen en samen gaan we naar het zwembad. 's Zondags komt er en gezin naast ons staan met een dochtertje van 3. En dat is na een beetje kat uit de boom kijken, dikke mik. Er wordt volop gespeeld, maar ze zijn ook aan elkaar gewaagd. 's Avonds eten we zelfgemaakte pizza's van de camping die in een hout gestookte oven worden gebakken. Je ziet hier de Italiaanse invloeden.
In de week dat we op deze camping in de bergen boven het plaatsje Sospel verblijven, gaan we een paar keer op stap. Zo verkennen we Sospel via een kleine wandelroute. En doen we boodschappen in Menton, 23 km vanaf de camping, dat aan zee ligt. Ook rijden we toeristisch in de bergen rond en eten 's avonds in een van de restaurants op de boulevard van Menton. Maar natuurlijk bezoeken we vooral ook Monaco. We zien daar het casino, met de dure auto's voor de deur. Veel toeristen gaan met deze snelheidsduivels, die ze zelf niet kunnen betalen, op de foto.... We kopen eten bij de supermarkt en picknicken in de prinses Stefanie-tuin, dat zich op de 2e etage van een gebouw bevindt. Maar als we net zitten te eten schrikken allemaal enorm als er een loslopende hond op ons kleedje springt. Mama gilt, Joanne rol achterover met haar hoofd op een stenen rand en Djuna huilt hartverscheurend. Het meisje dat bij de hond hoort, blijft maar pardon zeggen, maar we zijn te verbouwereerd om een passende opmerking te plaatsen (dat lukt ook zo maar niet in het Frans).
Natrillend maken we de lunch af en gaan de berg omhoog richting het paleis. Daar pakken we een treintje dat ons in 30 minuten de highlights van Monaco laat zien. Zien we het paleis, een deel van het circuit, bijzondere gebouwen en de haven met zijn boten.
Na afloop dalen we via een vesting af naar de haven om daar een bootje te pakken dat ons naar de andere kant van de haven brengt. Kortom Monaco is leuk om te zien, de boten vielen een beetje tegen, het was vooral warm en overzichtelijk, mooie gebouwen tussen de wolkenkrabbers en je moet er een keer geweest zijn.

We vermaken ons prima hier in het warme zuiden. Onze volgende locatie ligt in de Provence. Daarover meer in het volgende verslag.

• 07 Augustus 2012 - 20:12

Suus:

Hou ja, haha, wij zijn net terug van een vergelijkbare reis! Deels dezelfde route afgelegd en zelfs de camping ken ik! Da's ook toevallig! Geniet van al dat moois lieverds, een hele fijne vakantie!!

• 07 Augustus 2012 - 21:11

Arend&ina:

He leuk even van jullie te lezen!! Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie Toscane.
    Leuke camping, altijd 30 gr., lekker eten , gezellig!
    Jullie nog lekker genieten verder en tot kijk!!

• 08 Augustus 2012 - 08:04

Jose:

Mooi daar vind je niet? Ben je ook in het parkje geweest boven de parkeergarage met de mooie fontijnen? Geniet er lekker van. Gr Jose

• 08 Augustus 2012 - 09:50

Jeanet:

Hey vakantiegangers, geniet ervan! Voor ons is het dit jaar vakantie aan casa de Lonerstraat, maar dat is ook mooi!

• 14 Augustus 2012 - 21:43

JOhn En Beneth Van Den Nouweland:

Mooi verslag en wat een ervaring met zo'n hond. Je schrikt je het leplazerus.
    Over de auto's in MOnaco heb ik wel al wat meer gehoord van Dirk, iets met een asbak en een kleur rood, afijn, het is niet besteed aan jullie, dus dat kun je afvinken.
    Kijken uit naar het volgende verslag.