Pyreneeën - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Pyreneeën - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Pyreneeën

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

19 Augustus 2012 | Frankrijk, Perpignan

Opnieuw vertrekken we op vrijdag naar een nieuwe camping. De route loopt langs de kust en eindigt in Sorede, 30 km onder Perpignan en in de buurt van Coullioure in de Pyreneeën. Het is een terrassencamping aan een nagenoeg droogriviertje. Wij staan bovenaan met uitzicht op het zwembad en de tent past onder de moerbeiboom (die bomen hebben we thuis ook). Het is hier iets minder warm, we zitten in de kuststreek en het gebied ligt iets hoger dan de vorige plekken. De 32 graden halen we nog, voelt wat beter dan 38 of 40, maar we klagen natuurlijk niet.

In het begin van de week bezoeken we een voorstelling met roofvogels en papegaaien. De kinderen vinden het leuk en Joanne voert zelfs een papegaai. Een andere middag rijden we naar het kustdorpje Argeles sur Mer. Het eindigt in filerijden tussen alle toeristen, wat is het daar massaal zeg! Niets voor ons dus. Via mensen op de camping horen we van een strand dat rustiger is, het heet le racou. Dus dat proberen we. Als we er om half zes 's avonds aankomen, liggen we echter nog hutje mutje naast elkaar. Goed we zijn er en dus gaan we ook de zee in. Deze is best woest en het loopt voor de kinderen eigenlijk net iets te stijl naar beneden. Joanne vindt het geweldig, Djuna heeft wat tijd nodig, maar gaat uiteindelijk bij mama op de arm ook het water in. De plotselinge grote golf van een speedboat heeft een sunami-effect (hard weglopen) op de meiden. Tijd om op te drogen dus en terug naar de tent. De volgende dag zegt Joanne dat ze zelf liever in het zwembad zwemt, daar kan ze duiken en spelen met de andere kinderen en heb je geen last van zout water en steentjes. Kortom we blijven op de camping. Ze spelen daar met vriendinnetjes in de "rivier" en bouwen een dam. Ook zien ze visjes en kikkers.

Een ochtend wandelen we nog naar het dorpje Sorede, waar we koffiedrinken, een speeltuintje bezoeken en wat boodschapjes doen. Voor de middag terug en dan lekker zwemmen. Helaas zijn we ook al een dag in verschillende plaatsen winkel in en winkel uit gegaan op zoek naar een nieuwe koelbox. De onze is op een avond, we lagen net in bed, kapot gedaan. En zonder is het toch wel iets minder leuk. Maar we kunnen geen geschikte vinden en hebben het zoeken gestaakt. We zien wel of we er tegenaan lopen, eerst maar oplossen met koelelementen.

Een van de laatste dagen hier rijden we op een avond door de bergen van Coullioure naar Bangeles sur Mer. Het is een geweldige route met prachtig uitzicht. Het valt ons op dat er allerlei mensen in de bergen aan de kant van de weg zitten op stoeltjes en met een koelbox. Om 22.00 uur blijkt er vuurwerk te zijn. Gelukkig zijn we dan alweer terug, want dit eindigt ook in filerijden na afloop en dat is het ons niet waard. Op de camping kunnen we het vuurwerk wel horen, maar helaas niet zien.

De laatste dag hebben we om half elf de tent opgebroken en zit de auto weer ingepakt. We gaan nog met een ander gezin naar het zwembad en drinken koffie met wat lekkers ter afscheid. Jammer van de vriendinnetjes, maar de volgende camping roept. We gaan naar een ander land, Andorra.

• 19 Augustus 2012 - 13:51

Beneth En John:

Geweldig verslag, Tineke. Leuk zoals jullie je vakantie invult nu mét de kinderen. En wat zullen jullie een boel zien onderweg, met allerlei verschillen van flora, fauna en wat niet meer.
    Goede en fijne reis verder. Nederland heeft ondertussen ook de zomer gekregen waar we zolang op wachtten.

• 20 Augustus 2012 - 07:51

Wendy:

Wat een geweldig leuke afwisselende vakantie! En zoveel verschillende campings gezien en dingen gedaan. Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Zelf net terug uit de Pyreneeen. De Spaanse; weekje in de buurt van Olot een theatervoorstelling gemaakt en daarna nog 3 dagen Figueres en omgeving. Heel veel plezier nog daar...prachtige omgeving en heerlijk weer!! Wendy

• 20 Augustus 2012 - 14:24

Agnes:

Wat leuk allemaal! Heerlijk om te lezen .... bij ons zit het er allemaal al weer op ;-((
    Geniet nog heerlijk van jullie vakantie he ...

X Agnes.

• 22 Augustus 2012 - 20:43

Theo Geurtsen:

Het is weer gezellig om jullie reisverslag te lezen.Geluk kent geen grenzen,geniet er maar van en blijft schrijven