Dubrovnik - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Dubrovnik - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Dubrovnik

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

02 Juli 2011 | Kroatië, Dubrovnik

Voor degenen die geen melding hebben gehad van het 1e verslag (bruiloft in Dubrovnik), dit is het 2e verslag. Als je zin het lees vooral terug en/of bekijk de foto's.

Maar ondertussen zit de eerste week erop, waarin we de prachtige oude stad Dubrovnik hebben verkend. Ons 2-kamer appartement ligt net buiten de stad en het is ongeveer 15 minuten met de bus naar Dubrovnik. Bekijks met de meiden hebben we overal, zelfs mannen kunnen het niet laten om schattig naar ze te kijken of om ze een aai over hun bol te geven. Ook worden ze tegen onze zin te pas en te onpas op de foto gezet. Ze zijn hier een echte attractie, waarbij de reactie vooral is dat ze zo schattig zijn. Leuk om te horen, maar af en toe wel wat irritant. Dirk bouwt conditie op met een nieuwe aktiviteit: "voor de camera springen".

Maar goed, Dubrovnik dus. Tjonge, een echt prachtige stad kun je wel stellen. We hebben de stad van meerdere kanten bekeken. Gelukkig hebben we een auto bij ons en kunnen dus de berg oprijden om van daaruit op de stad te kijken.
's Ochtend doen we het meestal rustig aan, de meiden slapen ongeveer van 9 tot 9, dus we ontbijten rond 10 uur. Dan kunnen zij daarna spelen op de binnenplaats en kunnen wij wat lezen of iets dergelijks.
's Middags dan even op stap. Zo ook een middagje naar Cavtat, waar nog een aantal bruiloftsvrienden verblijven. Toevallig zien ze ons als we langs de boulevard lopen en zij op het terras zitten. Dat is lekker bijkletsen. Na de gezellig lunch gaan we nog verder het zuidelijkste puntje van Dalmatie verkennen, maar dat is minder bijzonder dan gedacht. Dus gaan we terug met 2 tv-kijkende koters in de auto (waren al afgehaakt.......).

Vrijdag vertrekken we uit Dubrovnik en gaan op weg naar het eiland Korcula. Het eerste stukje eilandhoppen begint hier. Maar daarover volgende keer meer.

• 02 Juli 2011 - 21:42

Vincent En Monique:

Hoi Dirk , Tineke, Joanna en Djuna,

We vinden het erg leuk om jullie reis in Kroatië te mogen volgen.
    Wouw, wat zijn de meiden gegroeid sinds de laatste keer dat wij ze zagen en wat waren ze mooie bruidsmeisjes, erg schattig. ;)

We wensen jullie verder nog een hele fijne vakantie toe.

groetjes,

Vincent en Monique

• 03 Juli 2011 - 09:02

Judith:

Wij vonden het ook leuk om jullie met jullie lieve meisjes nog even te zien!

• 03 Juli 2011 - 11:09

Agnes:

Heej luitjes,

Wat leuk om weer wat te lezen en te zien. Jullie doen het lekker relaxed aan zo te lezen. Heerlijk hoor!! Zo hoort vakantie te zijn ...

Hier nog drie weken naar school (Tom niet, die heeft nog drie dagen proefwerkweek en is dan vrij), en wij gaan dan pas twee weken dáárna pas weg, kortom .. nog een tijd te gaan dus ...

Geniet lekker en ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhalen ;-)

Groetjes, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan

• 03 Juli 2011 - 18:55

E, A, E En J-L:

Leuk om jullie verslag te lezen. Gaaf hoor, zo'n reis! De meiden doen het ook goed zo te lezen. Heel veel plezier nog en we kijken met genoegen naar het volgende verslag. Groetjes uit Voorschoten,
    Erwin, Annemiek, Esaïe en James-Lee

• 03 Juli 2011 - 21:32

Beneth En John:

Nou, we gaan er voor. Hennen beide verslagen gelezen en het is als vanouds, met uitzondering van de twee "nieuwkomers". Hou ze in de gaten pap.

• 04 Juli 2011 - 07:48

Ma En Pa :

hallo Tineke en dirk .We hebben jullie verslag gelezen Wat geweldig allemaal en wat mooie foto,s van de bruilof en wat waren jullie mooi vooral onze kleindochter,s prachtig .Wevinden het fijn om jullie reis te volgen .wees verder goed voorzichtig en let goed op de meisjes een dikke kus van ons en we wachten weer op een volgende verslag doei doei ma.

• 04 Juli 2011 - 14:50

Roelof:

Hallo luitjhes!
    Alweer een week weg! Wat gaat dat snel zeg. Leuk om jullie verslag te lezen hoor, het leest lekker weg.
    Maar waarom aaien ze Dirk niet over zijn bolletje? Dan hoeft niemand voor de camera te springen, ha ha.
    Nog veel plezier en geniet er van!

gr. R en I

• 07 Juli 2011 - 08:04

Robert En Johanna:

Wat goed om te lezen dat het zo lekker gaat daar, de bruiloft ziet er erg romantisch uit! En wat een mooie stad is Dubrovnik, en wat fijn dat het zo lekker gaat met Joanne en Djuna. Geniet ervan!

groetjes Robert Johanna David Nova en Ezra

• 11 Juli 2011 - 13:28

Germaine:

Hey lieverds,

Een verlate reactie, had echter in de thuismail al het een en ander gelezen.
    Super dat het zo goed gaat, benijd jullie wel hoor ;-) Gelukkig moeten wij nog een dikke week werken en dat begint voor ons ook eindelijk weer de vakantie. De kids zijn er aan toe, en het ergste is dat ze nu al super weinig op school doen. De rapporten zijn vanaf woensdag binnen. En beide mannetjes doen het goed. Had ik jullie al verteld dat Daan nav een valpartij op de BSO zijn voortanden mist? Heb nu twee kids zonder voortanden, gelukkig is de schoolfotograaf geweest :-) Afijn... jullie genieten nog maar effe lekker, hier gaat alles goed. Doegie, je overbuuv Germaine