Het eiland Krk - Reisverslag uit Krk, Kroatië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Het eiland Krk - Reisverslag uit Krk, Kroatië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Het eiland Krk

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

30 Juli 2011 | Kroatië, Krk

We hoppen vanaf Cres/Losignj naar het eiland Krk. De wachtrij voor de veerboot is 1,5km en dat betekent wachten. Voor het eerst kunnen we niet direct met de eerstvolgende boot mee, maar gelukkig wel met de 2e die een half uur later gaat. We rijden naar een camping die klein is, aan het water en gezellig. We vragen naar een plek voor een tent, maar ze zitten vol. Dat is ook voor het eerst. We krijgen een folder zodat we een andere camping kunnen bellen. Gelukkig is de 2e camping die we bellen raak. We gaan naar camping Bol nabij de plaats Krk en het blijkt een prachtige familiecamping te zijn. We staan met de tent onder vijgen- en olijfbomen. De camping ligt niet aan zee, maar dat mag de pret niet drukken. We installeren ons en genieten van ons nieuwe en laatste onderkomen.
De volgende dag lopen we de heuvel naar beneden om het plaatsje Krk te verkennen. Het is een gezellig stadje, met veel stalletjes, een boulevard, smalle straatjes en wat oude gebouwen. We drinken cappuccino op het terras en gaan net na de middag weer terug naar de tent. Daar wordt geluncht, waarna we onze zwemspullen pakken en opnieuw de heuvel aflopen op zoek naar het strand. Het is ongeveer een kwartiertje lopen. Het water is heerlijk en de meiden genieten van het zwemmen en spelen in zee. We sluiten de dag af met pannenkoeken, appelsap en bier.
De laatste dag gaan we met de auto op pad om het eiland wat te verkennen. We rijden naar de oostkust, waar we eerst in een dorpje koffiedrinken (en appelsap), vervolgens rijden we door naar Vbrnik. Hier vinden we een leuke baai, waar we kunnen zwemmen en picknicken. We zijn natuurlijk niet de enige bezoekers, maar het is goed genoeg. Na afloop willen we nog wat wijn meenemen, aangezien dit plaatsje bekend staat om z’n wijn. Als we het dorp bijna uitrijden, rijden we als het ware tegen een vitrine met wat flessen wijn aan. We stoppen en ontmoeten een keuterboertje die gebrekkig Duits praat. Hij laat ons zijn wijnen proeven en na goedkeuring nemen we een voorraadje mee. We rijden nog naar Baska waar een strand is van 2km lang, maar wat een drukte, gauw terug naar de camping. Daar eten we op het terras van het bijbehorende restaurant. Het smaakt ons heerlijk. Na afloop spreken we nog 2 Nederlandse meiden die net als wij de volgende dag vertrekken. Ook krijgen onze dames nog de nodige aandacht. Maar om half tien is het echt laat genoeg en gaan de kinderen douchen en naar bed. Wij slapen voor het laatst op een sinds een week langzaam leeglopend luchtbed dat we inmiddels halverwege de nacht opnieuw moeten oppompen. Daar worden we dan ook wakker van rond een uur of vier, maar ook van de regen en van Djuna die haar schoenen aan wil. Het kost wat moeite voor ze weer in slaap valt, maar na 1,5 uur lukt het om naast mama in slaap te vallen. Ondertussen blijft het regenen en de volgende ochtend regent het nog steeds. Het kan niet slechter, niemand wil een natte tent mee naar huis. Dus we ontbijten in de tent, pakken alles zo veel mogelijk in en tussendoor brengt Dirk wat spullen naar de auto. Om half elf is het droog en begint de zon te schijnen. We gaan boodschappen doen, nadat we van de eigenaar begrijpen dat het geen probleem is als we de camping na 12 uur verlaten. Als we een uur later terugkomen is de tent droog en pakken we de rest in. Onze meiden kletsen bij de buren en spelen met de bal. Rond half 2 gaan we dan echt weg en rijden we het eiland af via een brug. Via Reijka rijden we naar Slovenië, vervolgens door Oostenrijk en tegen 7 uur ‘s avonds naderen we Salzburg. We eten nog bij een wegrestaurant en zoeken onderin Duistland (vlakbij Chiemsee) een overnachtingsplek. Het 3e hotel in Siegsdorf is raak. We leggen de kinderen in bed en nestelen ons op het balkon met een weizenbier. Nog even lezen en dan slapen in een lekker bed.
Op vrijdag ontbijten we eerst in het hotel en gaan we rond 9 uur op weg om het laatste traject af te leggen. Onderweg een paar files door ongelukken, maar gelukkig zitten we er telkens redelijk vlakbij. Om 7 uur ’s avonds stoppen we in Emmen bij opa en oma en wordt er na een warm “welkom terug”, patat gegeten. Later op de avond zien we 2 blije meisjes die breed lachen omdat ze weer thuis zijn, vervolgens door hun eigen kamer dansen en tenslotte heerlijk in hun eigen bed gaan slapen tot 10 uur de volgende ochtend.

• 30 Juli 2011 - 21:49

Agnes:

Welcome home!!!

Lekker om weer thuis te zijn? Leuk om te lezen dat de meiden ook zo blij zijn weer thuis te zijn. Moet goed voelen, toch?

Heerlijk hoor. We komen graag het fotoboek eens bekijken!

Liefs, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan

• 31 Juli 2011 - 08:15

Suus & Mladen:

Heerlijk om te lezen allemaal, wat fijn dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben gehad! Welkom terug en tot snel!
    Liefs van de familie Matosevic
    xx

• 31 Juli 2011 - 11:32

Beneth En John:

Jullie mogen met een tevreden gevoel terugkijken op een fijne vakantie, zonder iets echt vervelends te hebben mee moeten maken. Een deel van vakantievieren is ook het terugkomen en ook weer daarmee blij zijn. Hoe rijk kun je zijn. Welkom thuis en we horen van elkaar.
    Kus voor jullie viertjes.

• 31 Juli 2011 - 20:57

Bob Van Boven:

Leuk die verslagen, ook om te zien hoe de wereld verandert. Wij waren in 1968 (!) in Krk: 3 auto's voor ons bij de pont (die 3 of 4 keer per dag ging)en op Krk steeds het idee dat we echt de enige aanwezigen waren, geen toerist te zien.
    Times are changing...
    groet,
    Anneke en Bob

• 01 Augustus 2011 - 15:18

Wendy:

Geweldig leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Doen wij binnenkort ook weer eens persoonlijk. Welkom thuis en geniet van de zon hier (die laat zich eindelijk eens zien ;-)

Liefs, Wendy