Bruiloft aan begin van de vakantie - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Bruiloft aan begin van de vakantie - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Bruiloft aan begin van de vakantie

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

28 Juni 2011 | Kroatië, Dubrovnik

Na 3 dagen reizen met de auto komen we aan in Dubrovnik. De eerste dag lukt het ons om Oostenrijk te halen en de 2e dag slapen we in de buurt van Split. Deze dag duurt langer doordat we aan de grens van Slovenië met Kroatië 2 uur vertraging oplopen. En wij de kinderen maar beloven dat ze deze dag niet zo lang in de auto zullen zitten. Dat kunnen we de 3e dag gelukkig wel waar maken.

's Avonds hebben we afgesproken in de oude stad van Dubrovnik, om aan de vooravond van het huwelijk met een antal vrienden en Susan&Mladen wat te gaan drinken. Het is erg gezellig met wijn en slibowits. We maken het niet te laat maar de kinderen liggen uiteindelijk toch nog pas om half elf in bed.

De volgende dag, maandag 27 juni, is de bruiloft. We slapen eerst lekker uit en eten buiten op het terras dat beneden bij ons appartement is. De meiden spelen wat en langzaam bereiden we ons voor om rond half 3 richting de stad te vertrekken waar we om half 4 verwacht worden. Een weddingplanner neemt ons mee vanaf het ontmoetingspunt naar de trouwlocatie. Het is bij een bar/restaurant aan de kust. Mladen arriveert na zo'n 10 minuten. Susan lijkt even later met een boot aan te komen. Maar ze valt overboord..... Blijkt een grap, want even later daalt ze de trap af in een prachtige bruidsjurk. De ceremonie volgt en ja ze zijn getrouwd. We gaan met het hele gezelschap door de stad waar op verschillende locaties foto's worden gemaakt. Dan is het tijd voor een drankje in de loungebar met uitzicht op de haven. En daar gaan we daarna naartoe, want de feestlocatie wordt via boot bereikt. Een aantal gasten worden zeeziek, waaronder de bruid. Temeer als we net voor het aanleggen met de schroef van de boot verstrikt raken in een touw van een boei. Dat is een half uur dobberen en nog meer spugen. Maar wij hebben met z'n viertjes het avontuur goed doorstaan. Joanne viel zelfs in slaap en Djuna gierde van de lach bij de hoge golven.
Toen kon het feest beginnen met een 7 gangen diner en natuurlijk werd er ook gedanst. De meiden bleven het maar volhouden en dachten niet aan slapen. Rond middernacht hebben we een taxi naar ons appartement genomen, waarna de bruidsmeisjes sliepen als rozen.
Het was al met al een prachtige dag en een goed begin van onze vakantie.

• 28 Juni 2011 - 20:32

Inge:

Hai luitjes,

Klinkt weer goed allemaal. Lekker genieten met zn vieren.

• 28 Juni 2011 - 21:04

Alex,Brenda. E&M:

Hai vakantiegangers! Al wee genoeg meegemaakt, geniet ervan met jullie 4tjes! Hier nu een enorme wolkbreuk met onweer, vandaag vreselijk benauwd! Heel veel liefs van ons 4tjes van nr 12

• 28 Juni 2011 - 22:01

Agnes En Co.:

Heej luitjes,

Dat klinkt leuk en gezellig zeg. Leuk gedaan met die bootjes en zo .. wel jammer dat zelfs de bruid zeeziek moest worden ;-)

Geniet lekker van de rest van de vakantie!

Fotos????

X Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan

• 30 Juni 2011 - 18:13

Germaine:

Wat een schatjes op de foto. Hi hi, hun huidjes steken mooi af bij de roze jurkjes. Sneu voor je vriendin dat ze op de boot niet lekker werd. Het was zeker ook hartstikke warm die dag. Het was hier super heet, verkoeling grotendeels binnen gezocht. Nou lieverds, lekker verder genieten. Tot horens. xxx

• 02 Juli 2011 - 21:39

Annemiek & Erwin:

Hoi Dirk, Tineke en de meiden! Wat leuk om jullie verslag te lezen en wat zien jullie er allen mooi uit zeg! Niet verwonderlijk dat Djuna en Joanne veel bekijks hebben! hihi, super mooie meiden zo in die rose jurkjes en prachtige haren. Echt leuk. Nou geniet er goed van en tot de volgende keer. Heel veel groetjes en liefs van ons. Erwin, Annemiek, Esaïe en James-Lee

• 03 Juli 2011 - 09:00

Judith:

Hoi Dirk en Tineke,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien! (en ik sta er nog op ook :) Geniet nog van al het moois daar!
    Liefs, Judith

• 03 Juli 2011 - 19:36

Marcel&Linda:

Hoi Dirk en Tineke,
    Wat zijn die dochters van jullie een plaatjes! En zo te zien/lezen hebben julliehet prima naar de zin.
    Geniet er van en van elkaar.
    X Marcel, Linda, Schnider, Herby