Koninginnedag op Ijsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Koninginnedag op Ijsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Koninginnedag op Ijsland

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

01 Mei 2009 | IJsland, Reykjavik

Nou daar zijn we dan in Ijsland.
We komen hier om 15.00 uur aan en de zon schijnt, het voelt een beetje koud, maar prima te doen. Via de flybus komen we op het busstation in de stad en vervolgens lopen we de heuvel op om bij ons guesthouse te komen. Dat ligt achter de winkelstraat en aan de andere kant is de zee. Onze kamer is groot en de bedrijfsleider is aardig en maakt grapjes. We moeten even wennen aangezien we hier niet zo op onze hoede hoeven te zijn als in andere delen van de wereld. Maar het went snel. We eten bij het steakhouse en meteen maar walvissteak. Flesje wijn erbij. Vooraf nog een heerlijk kreeftensoepje. Prima begin. We lopen naar de kust terug, het wordt maar niet donker. We weten ook niet hoe lang het hier donker zal zijn, aangezien we om half tien toch maar zijn gaan slapen. Maar de stapavonden komen eraan, dus we zullen zien.

Skál!,
Dirk en Tineke

NB We hebben inmiddels gehoord en gezien wat er gebeurd is in NL. En Tineke hoorde nog wel duitsers in de bus zeggen dat het iets geweldigs was, wat we in NL doen op koninginnedag.

• 01 Mei 2009 - 16:34

Agnes:

Hallootjes jullie 2,

Hier een jaloerse Agnes .... én Arjen (die het nu ook wel eens wil zien ;-)), maar de kerk nog steeds in steigers en dus toch nog fris in IJsland. Het wordt er natuurlijk nooit echt warm maar jullie hebben wel lekker veel licht, hahaha.

Geniet en ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de rest van jullie foto's!!!

Groetjes uit een zonnig en warm Vijfhuizen,

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan.

• 01 Mei 2009 - 16:36

Roelof En Ineke:

Gelijk al aan het verslagleggen met mooie foto's er bij! Toe maar. Geeft gelijk al een leuke weergave. We zijn benieuwd wat er allemaal nog gaat komen. De verwachtingen zijn hoog gespannen!

Veel plezier! Roelof en Ineke

PS Er zijn inmiddels 7 doden door die dolledwaas. Ook hijzelf heeft het niet overleefd!

• 02 Mei 2009 - 15:45

Wendy:

De indrukken zijn al helemaal goed. Ik ben benieuwd naar volgende verhalen en foto's!
    Geniet ervan....

Groetjes,
    Wendy

• 03 Mei 2009 - 19:34

Wiebrigje:

Nou jullie reizen wat af zeg!
    Ijsland staat nog steeds op mijn wenslijst dus ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en hoe jullie reizen.
    Wij komen net terug van een paar dagen Texel ook een erg mooi eiland.

• 04 Mei 2009 - 04:46

Marjanne Sake En Kid:

Ziet er wel erg mooi uit
    In Ruurlo was het 22 graden op de camping ,ook lekker.
    Geniet maar van de mooie trip.

Groet,n uit Klijndijk.