de tabaksheuvels in west cuba - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu de tabaksheuvels in west cuba - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

de tabaksheuvels in west cuba

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

17 Oktober 2008 | Cuba, Viñales

Internet is moeilijk hier. De USB stick wordt niet herkend. Dus even geen foto´s.

We zijn met onze skoda fabia combi via de kustweg naar Vinales gereden. En dat hebben we geweten. Er staan namelijk geen borden en wij hebben een abonnement op het kiezen van de verkeerde afslag. De wegen werden slechter, veel gaten en onregelmatigheden. We vertrokken rond 14.30 uur en kwamen om 19.30 aan bij onze finca. Toen was het net donker. Gelukkig was er een restaurant in het hotel en we kregen een heerlijke kamer. Dus konden we even bijkomen.
De volgende ochtend om half tien vertrokken we met Felix en 2 andere nederlanders en een duitser voor een tocht te paard. We gingen door de landerijen met mooi uitzicht op de stompe bergen en we stopten een paar keer. Eerst voor cubaanse koffie bij een plaatselijke familie en daarna bij een cubaan die een handeltje dreef in koffiebonen en sigaren. Rum had ie ook. Hij maakte een kokosnoot open (per persoon) en goot er limoensap, ananassap en rum bij. Rietje erin en klaar. Heerlijk. Beetje wiebelig op het paard. Hij liet ons nog zien hoe de sigaren gerold worden en nadat een paar mensen ook een sigaar hadden gerookt, vertrokken we weer. Tegen half twee waren we terug en was het relaxen. Drankje, lunchen, zwemmen in het zwembad van het hotel en een beetje lezen. Tegen de avond op zoek naar het spectaculaire uitzicht bij hotel Los Jazmines net voorbij Vinales. Daarna eten in Vinales zelf, in het oudste huis, wat nu een restaurant is. Zonsondergang erbij en uitzicht op de bergen. Terug in het hotel ontmoeten we 3 andere stellen die we aan het begin van de reis in Havana ook hebben ontmoet. We drinken tot middernacht mojitos.

• 18 Oktober 2008 - 06:21

Sake:

He Dirk waar is de foto van de sigaar rokende cowboy

• 18 Oktober 2008 - 09:10

Monique:

Hé Dirk, ik zal dinsdag bij de (saaie) lessen wel even aan je denken hoor, jij lekker in Cuba, ikke in de studieboeken. Geniet er van en jij ook hoor Tineke.
    Groetjes uit Zeeland

• 18 Oktober 2008 - 17:01

Agnes:

Jammer geen foto's maar ja, we kunnen niet alles hebben he ... wel weer leuke ervaringen!

Groetjes, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan

• 18 Oktober 2008 - 19:35

Annik:

Wel een dikke cubaanse sigaar voor Theo zijn verjaardag mee nemen...

groetjes
    Annika en mannen

• 19 Oktober 2008 - 08:00

Jelma:

Hoi D + T !Zo zeg, heerlijk na jullie Oost nu op de West. Wat genieten lijkt mij. Veel plezier op Cuba.

Wiebrigje en Jelma

Groet Odoornerveen

• 19 Oktober 2008 - 15:00

Roelof En Ineke:

Hallo reislustige lui!

Tja wat moeten we nog zeggen? Veel plezier en geniet van het land en de mensen! Maar volgende keer even een navigatie meenemen, dan is dat abonnement ook verleden tijd.

Groetjes I&R