Verder de binnenlanden in - Reisverslag uit Alto Paraíso, Brazilië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Verder de binnenlanden in - Reisverslag uit Alto Paraíso, Brazilië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Verder de binnenlanden in

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

21 Augustus 2009 | Brazilië, Alto Paraíso

We hebben niet erg veel mogelijkheden voor internet. Dus de verslagen komen iets minder regelmatig dan jullie gewend zijn. Maar dat betekent voor ons dat we echt buiten de beschaving komen en alle faciliteiten die daarbij horen.

Na 2 dagen Ouro Preto gaan we richting Brasilia. Dit is in een keer te ver rijden, dus zullen we onderweg ergens waar het kan gaan kamperen. We schieten goed op en rijden verder dan gedacht. Dus wordt er zo ver mogelijk doorgereden. We lunchen onderweg bij een tankstation, waarbij er met alles wat er op de truck aanwezig is, snel een gezonde maaltijd wordt klaargemaakt. Onderweg in de truck wordt regelmatig van plaats verwisseld zodat we elkaar wat beter leren kennen. Individuele i-pods worden op het radiosysteem van de truck aangesloten en dat betekent veel muziek en andere smaken. Regelmatig is er een plasstop en tijd om even de benen te strekken.
's Avonds rond zes uur komen we op een soort van afgravingsterrein terecht en hebben we nog net voldoende tijd om onze tent op te zetten. In het donker eten we en dan gaat iedereen op tijd naar bed.
Dat is maar goed ook, want de volgende ochtend vertrekken we om kwart voor zes en dan moeten de tenten en dergelijke al weer ingepakt zijn. Het is nu niet erg ver meer, we komen rond twee uur 's middags aan in Alto Paraiso. Daar kunnen we kamperen of een kamer nemen. Wij nemen een kamer. Een goed bed met eigen badkamer is toch wel even lekker. We gaan er twee dagen op uit met een gids om te wandelen. We zien elke dag een ander deel van de omgeving, waarbij we de tweede dag naar het nationaal park gaan. Beide dagen is het een combinatie van wandelen en zwemmen in watervallen, canyons en rivieren. Het zwemmen zorgt voor de nodige afkoeling, aangezien het dertig tot vijfendertig graden is. Onderweg zien we bijzondere bloemen, planten, kristallen, rotsformaties, vogels en hebben we prachtig uitzicht op de bergen in de omgeving. Kortom een prachtige omgeving en veel beweging.

Goed om te lezen dat jullie ons volgen. Er komen nog veel meer avonturen, maar het is nu al fantastisch. Groetjes allemaal!!!

• 22 Augustus 2009 - 06:11

Bert Anneke En Kids.:

Klinkt goed allemaal.
    En de foto's zijn geweldig. Vooral die eerste.
    Geniet er nog maar lekker van. Jullie hebben nog bijna 4 weken.
    Groetjes van ons allemaal.

• 22 Augustus 2009 - 16:05

Wendy:

Wat een geweldige verhalen weer...ik geniet met jullie mee. Wel lekker avontuurlijk met de tent, maar soms is luxe van kamer ook wel fijn. Prachtige foto's! Ik blijf jullie volgen. Veel plezier! gr Wendy

• 22 Augustus 2009 - 17:34

Alex, Brenda & Kids:

Het is dus al lekker genieten! Prachtige foto's weer!Hoe warm is het daar?
    Veel plezier, goretjes en liefs van ons, Alex, Brenda, Ember en Myrthe.
    We hebben straks K2 zoekt K3 avond, de meiden zitten al te poppelen!...

• 23 Augustus 2009 - 20:16

Agnes:

Leuk om weer van jullie te lezen. Ik kan me voorstellen dat het allemaal even prachtig en indrukwekkend is. Leuk hoor!!!

Groetjes, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan

• 24 Augustus 2009 - 16:05

Inge:

Ik ben jaloers op jullie. Vooral dat jullie dat allemaal durven! Ziet er prachtig uit allemaal.

Ik hoef niet te zeggen dat jullie vooral moeten genieten, want dat gebeurt vast wel.

Tot in de pruimentijd :-)

• 24 Augustus 2009 - 20:42

RichGerSemDaan:

Hoihoi, klinkt soms wel als een zware legeroefening. PUP-tentje opzetten, vroeg eruit, lange trips :-))

Klinkt in ieder geval als weer een unieke vakantie. Geniet ervan.

Wij genieten ondertussen van het verslepen van 262.032 planken voor onze tuinhuis. Ik wist niet dat er 3.548.976 schroeven in gingen. Dolle pret in ieder geval.

Gruutn van ons en doe voorzichting

• 03 September 2009 - 06:47

Maarten:

Hoi Tinus

Had je toch wel even in minikini onder de waterval verwacht.
    Ziet er allemaal prachtig uit.

Veel plezier