Vertrek naar de binnenlanden - Reisverslag uit Ouro Prêto, Brazilië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Vertrek naar de binnenlanden - Reisverslag uit Ouro Prêto, Brazilië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Vertrek naar de binnenlanden

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

17 Augustus 2009 | Brazilië, Ouro Prêto

Overland in Brazilië

We vliegen van Amsterdam via Madrid en SaoPaolo naar Rio. Het is een lange reisdag, maar voor middernacht, Brazilië tijd, komen we aan in ons hotel. Er ligt een briefje op de balie waar de groep is gaan eten en naar welke bar ze daarna gaan. Maar we duiken ons bed in we zijn te moe.
We beginnen met een ontbijtbuffet in het hotel. Als snel blijkt dat we iets eerder klaar moeten staan dan gedacht en dus snel ontbijten, waarna we onze rugzakken naar de truck brengen. Daar ontmoeten we de rest van de groep. Tegen half tien vertrekken we op weg naar Ouro Preta, de stad van het zwarte goud. Het is een lange dag rijden, waarbij de start moeizaam verloopt aangezien we de weg kwijtraken. Eenmaal gevonden worden we een paar uur later tot stoppen gedwongen door een oververhitte radiator. Maar onze reisleiders zijn ook vrachtwagenmonteur en fixen het euvel. Pas s avonds om acht uur arriveren we op de camping. Dus tent opzetten in het donker. Er wordt eten gemaakt en er is bier. Dus relaxen en veel engels praten.

De volgende ochtend krijgen we een dagtour door de stad, waarbij we prachtige kerken zien en bezoeken, kleurrijke straatjes verkennen, en heerlijk lunchen. In de middag brengen we een bezoek aan twee mijnen waar goud gevonden wordt. Het is een zeer vermakelijke dag, waarbij we veel hebben gelopen door de nogal steile straten van de stad. We blijven hier twee dagen en de tweede dag kunnen we zelf de stad verkennen. We drinken koffie op een terras, slenteren door de straatjes, even zitten op het plein en dan nog een biertje op het terras. 's Avonds eten we met de hele groep en we sluiten af met een borrel in een bar. Je snapt dat we ons uitstekend vermaken.

• 17 Augustus 2009 - 11:28

Sake:

Hoi Dirk en Tineke

Lijkt me een mooie en schone stad
    Veel plezier

groeten uit Klijndijk

• 17 Augustus 2009 - 14:41

Annika:

Hoi,

Ik zat al even op het eerste verslag te wachten... Het ziet er mooi uit! Hoop dat jullie weer een geweldige vakantie hebben.
    Liefs, Annika en jongens

• 17 Augustus 2009 - 17:39

Marije:

Jullie zijn aangekomen zie ik! Lekker door de straatjes slenteren enzo, dat klinkt goed, enjoy daar!

Groetjes,
    Marije

• 17 Augustus 2009 - 20:23

Susan & Mladen:

geniet ervan, klinkt super!

• 18 Augustus 2009 - 04:31

Marijke:

Hoi,
    Vanuit Zwolle wensen we jullie een hele fijne vakantie in Brazilie toe. Lijkt me helemaal super!! Al een paar mooie foto's... op naar vele meer.

Veel Plezier,
    Groetjes Nick en Marijke

• 18 Augustus 2009 - 09:40

De Koggies.:

Klinkt goed allemaal.
    En wij maar werken.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes.

• 19 Augustus 2009 - 19:59

Roelof & Ineke:

Zo dus jullie zijn inmiddels vertrokken uit het warme Nederland naar het mooie Brazil!
    We wensen jullie een mooie reis toe! En zullen jullie verslag blijven volgen.
    P.S. blijf deze keer wel de diertjes af!Dus geen aap, papagaai of ander leuk spul opeten!! ;-)
    Koop liever een veterslip voor Dirk....

• 20 Augustus 2009 - 09:50

Inge:

Hi luitjes,

Ik zie dat jullie veilig zijn aangekomen, gelukkig! Heel veel plezier!

Groetjes
    Inge