Santa Clara - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Santa Clara - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

22 Oktober 2008 | Cuba, Santa Clara

Santa Clara

We staan op tijd op voor een tocht van 400 km naar Santa Clara. Gelukkig is het vooral snelweg en kunnen we 100 km per uur rijden. Veel bijzonders is er onderweg niet te zien. We stoppen één keer bij een tentje aan de snelweg voor koffie en een sandwich. Tegen half drie komen we aan bij onze overnachtingsgelegenheid, beetje resortachtig geheel. Hier slapen we in een bungelow. We zitten 6 km van het centrum van de stad waar we met de auto naar toe gaan. De stad is een wirwar van straatjes en eenrichtingverkeer. Gelukkig komen we eindelijk vlak bij het plein en parkeren we de auto. Maar we worden er wel wat geïrriteerd van en dat heeft zijn uitwerking. Maar na even relaxen in het park komen we weer een beetje bij.
Dan naar het monument van Che Guevarra. Het is hier erg rustig, dus we kunnen prima rondlopen en foto's maken. Dan gaan we naar een restuarant wat er dicht bij is en wat volgens de lonely planet goed schijnt te zijn. We eten pizza, hebben we echt even zin in. Met een voorgerecht en salade. Maar veel groente is er niet op het eiland vanwege de orkaan, dus we eten vooral veel vlees en vis en brood met ei.
Na het eten proberen we de weg in het donker terug te vinden en na een uur ronddwalen komen we weer terug bij het restaurant om de weg te vragen. Dan lukt het uiteindelijk, na nog één verkeerde afslag.