Haute Corse 2 - Reisverslag uit Asco, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Haute Corse 2 - Reisverslag uit Asco, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Haute Corse 2

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

11 Augustus 2014 | Frankrijk, Asco

Op onze laatste zondag in Corsica gaan we vroeg naar de vlooienmarkt in Bastia. Het is een uurtje rijden, maar we zijn er om 9 uur. Parkeren lukt nog prima. We slenteren wat rond, maar zien niet echt iets wat we leuk vinden om mee te nemen. Achteraan op het plein wordt ook kleding verkocht. Daar kopen we voor beide meiden een broek met een laag kruis. Het staat ze geweldig.
We pakken een terrasje en genieten heerlijk van koffie en limonade onder de schaduw van de bomen.

We vervolgen onze weg naar het noorden richting cap corse. We stoppen in Erbalunga waar we wandelen langs de kust en door de straatjes slenteren met uitzicht op de burcht. We besluiten hier ook het diner te doen. We kiezen een gezellig terrasje bij de pizzeria (die hebben ze hier veel). Als we bijna klaar zijn begint het te regenen. We rekenen af en aanvaarden de toeristische toch door cap corse. Nou bochtiger en smaller krijg je het hier niet. Gelukkig is het heel erg rustig onderweg. Het uitzicht is natuurlijk weer prachtig (Djuna slaapt, Joanne kijkt film) en daar genieten we met volle teugen van. Maar na anderhalf uur heb je de bochten wel gezien. Net voordat we in St. Florent eindigen komen we in een klein dorpje in de file te staan. Geen idee wat er te doen is, maar duidelijk is dat het een puinhoop is. Onze kant rijdt gelukkig door, waardoor de andere kant muurvast staat. Een opgewonden Française maakt opmerkingen in onze richting en loopt opgewonden naar het begin van de file. We halen onze schouders op en rijden verder. Succes ermee....

In St. Florent stappen we uit. De regen was al even gestopt en nu breekt ook de zon weer door waardoor een broeierige warmte ontstaat. We verkennen kort het drukke toeristische havenstadje, winkelen wat en kopen tenslotte een ijsje. Daarna naar de camping via "Desert des Agriates" een prachtig natuurgebied dat er desolaat uitziet.

We gaan ook nog een dag naar Calvi, oa om het resultaat van de fotoshoot te beoordelen. Een aantal foto's zouden we wel digitaal willen hebben, maar voor een cd rom moeten we minimaal 10 foto's afnemen en dat kost 210 euro. We passen, dat gaan we dus echt niet doen.

We slenteren nog wat door de gezellige straatjes en de haven van Calvi. Daarna rijden we een stukje terug waar we een leuk strandje vinden. Hier genieten we van de zee, het strand, een picknick en uiteindelijk ook de ondergaande zon.
In de schemer rijden we de camping en het eind van de dag tegemoet.

Dinsdag blijven we de hele dag op de camping. Woensdag maken we nog een wandeling in de buurt en poelen we na afloop in de ijskoude rivier, waar de meiden met stenen spelen. Terug op de camping is het tijd voor de lunch en een duik in het zwembad.

Aan het eind van de middag beginnen we vast met inpakken. De volgende ochtend zijn we rond 10 uur klaar om te vertrekken naar Bastia. We bezoeken een ander deel van het stadje dan zondag. Koffie met taart ter afsluiting en dan op naar de parkeerplaats in de haven voor de boot naar Livorno. We vertrekken om 14.00 uur en komen tegen 18.30 uur aan in Italië.

Dezelfde avond bezoeken we Pisa om de toren te zien. Kinderen onder de 8 mogen niet naar boven, dus beklimmen lukt helaas niet. We overnachten in een B&B in Lucca. Dit stadje vinden we nog een wandeling waard. Om 13.00 uur rijden we uiteindelijk weg richting Straatsburg. We hebben veel oponthoud in Zwitserland, dus midden in de nacht bereiken we pas ons hotel. Gelukkig hadden we die gereserveerd. Zaterdag is het dan nog een uurtje of 7 rijden en bereiken we rond 16.00 uur Nederland met juichende dames op de achterbank (echte toppers die zonder klagen de hele reis hebben doorstaan!).

En bij deze ook een link naar een selectie van de foto's van 4 weken Corsica:

• 11 Augustus 2014 - 20:52

Beneth En John:

Nou, volgens mij was dit méér dan de moeite waard en tegelijkertijd is thuiskomen ook een deel van de vakantie. Welkom thuis weer.

• 11 Augustus 2014 - 21:48

Theo Geurtsen:

Weer een mooi verslag gelezen van jullie reis.Wij komen van het jaar nog langs,we bellen wel

• 16 Augustus 2014 - 14:14

Monique:

Leuk reisverslag weer en mooie foto's....