Zuid Corsica deel 2 - Reisverslag uit Olmeto, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Zuid Corsica deel 2 - Reisverslag uit Olmeto, Frankrijk van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Zuid Corsica deel 2

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

29 Juli 2014 | Frankrijk, Olmeto

In de tweede week genieten we nog steeds op de camping van onze plek, het zwembad en het strandje. Heerlijk chillen.

De meiden hebben hun vriendinnetjes gevonden en vermaken zich prima.

Desondanks willen we nog een beetje de omgeving zien. Dus we gaan toeren. Net na de middag gaan we weg en rijden we naar het oosten. We bewandelen een typisch corsicaans stadje Fozzano en genieten van de tocht er naar toe. Dan vervolgen we onze route naar Col de Bavella. Een adembenemend uitzicht blijkt, als we bovenop de Col staan. We wandelen en klauteren wat op het hoogste punt om spectaculaire foto's te kunnen maken.
Dan rijden we door naar een waterval met een natuurlijke glijbaan en een zwempoeltje. Het vergt wat balans en klautertechniek om er te komen. Ook een beetje spoorzoeken is nodig om de waterval te bereiken. Maar het lukt. We klauteren tenslotte over glibberige stenen, waarna we lekker dippen in het poeltje met uitzicht op waterval en de glijbaan.
Op de terugweg stoppen we in een van de dorpjes voor het diner. In het donker rijden we het laatste stuk terug naar de camping. "Wat een leuke dag wat het!" constateren we met z'n allen.

De andere dagen bezoeken we nog het strand Belvedère, waar de kinderen op hun ligbedjes door een stroompje naar de zee glijden. We picknicken op het strand, want we hebben om 13.00 uur al warm gegeten. Lekker chillen tot een uur of 7. Dan is het nog steeds lekker op het strand. Bij de supermarkt doen we nog wat boodschapjes en scoren we meteen een ijsje.

Terug op de camping hebben we nog een gezellig samenzijn met 2 andere stellen bij de bar. De kinderen spelen met elkaar, terwijl de ouders lekker kletsen onder het genot van een drankje.
We halen middernacht!

Op de laatste dag in het zuiden ruimen we alvast wat op en pakken we een paar campingspullen vast in. Aan het eind van de middag sluiten we ons verblijf hier af op het strand van Serra di. Ferro.
De kinderen proberen te snorkelen en we zwemmen lekker in de zee.
Daarna lekker pasta eten op de camping en verder inpakken.
De volgende ochtend vertrekken we rond 11 uur richting Corte.

• 29 Juli 2014 - 18:20

Christel Nieuwenhof:

Het klinkt als een geweldige vakantie. Geniet er nog maar van.

• 29 Juli 2014 - 20:25

Inge:

wauw, erg mooi volgens mij! geniet ervan

• 29 Juli 2014 - 20:49

Beneth En John:

Het lijkt een heel relaxte vakantie van een gezinnetje, waar ieder aan zijn trekken komt. Leuk hoor.