Onderweg naar de Amazone - Reisverslag uit Pôrto Velho, Brazilië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu Onderweg naar de Amazone - Reisverslag uit Pôrto Velho, Brazilië van Dirk en Tineke Hummel Springer - WaarBenJij.nu

Onderweg naar de Amazone

Door: dirkentineke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Tineke

01 September 2009 | Brazilië, Pôrto Velho

Na een tweede overnachting in het hotel in Poconé vertrekken we richting Porto Velho. We rijden anderhalve dag, met een buscamp op een soort van voetbalveld, vlakbij een verlaten tankstation.
Het toilet is buiten tussen de olietanks. En we hebben zeker deet nodig om de muggen wat weg te houden.
De tweede dag is minder lang rijden, 's middags komen we aan op de camping en daar is een zwembad. We kunnen niet wachten aangezien het steeds warmer wordt, richting veertig graden.
Er is een kakkerlak en een kikkertje in de douches. En wat andere rondvliegende beestjes die steken. Maar deet helpt. Vervolgens zien we een vleermuisje en tot overmaat van ramp loopt er een vogelspin tegen de muur van de wc omhoog.
Iemand houdt zijn hand er dichtbij en Dirk maakt foto's, maar ik blijf rillend op afstand. Nou dat wordt een gezellig nachtje. Gelukkig is er drank gekocht en worden er drie soorten punch gemaakt in emmers. Dus we kunnen ons wat moet indrinken voor we ons naar de tent begeven. De emmers zijn rond half elf leeg. Maar er is nog bier. Dirk heeft er niet van gedronken en Tineke heeft de mildste gehad, dus qua dronkenschap valt het mee. Het wordt kort gezegd een gezellige avond.

De volgende ochtend zijn we weer vroeg wakker rond half zeven. We breken de tent af en nemen voor het ontbijt nog een duik in het zwembad. Van de vrachtwagen is de startmotor kapot, daarom moesten we de truck de afgelopen twee dagen aanduwen om te starten, maar die wordt deze ochtend door onze Jason en Juan, onze chauffeurs/reisleiders, vervangen. Dus ook na het ontbijt kunnen we nog zwemmen en zonnebaden. Om elf uur vertrekken we uiteindelijk. Als we gestopt zijn om te lunchen blijkt de oliedrukmeter het niet te doen. Gelukkig zijn er garages in de buurt en de monteur controleert of dat inderdaad het geval is of dat de oliedruk echt wegvalt. Gelukkig is het toch de meter, maar wij hebben wel drie moeten wachten, aangezien er een nieuwe oliedrukmeter moest worden opgetrommeld. Dus komen we uiteindelijk om zeven uur aan in Porto Velho. We krijgen een briefing over onze boottocht van de komende dagen. We gaan namelijke een aantal dagen met de boot richting Manaus, via de Rio Madeira die uitkomt op de Rio Amazonas. We slapen daarop in hangmatten en zien veel van het gebied en de omliggende dorpen.
We vertrekken woensdagochtend ipv dinsdagmiddag. Dus we zijn ons nu aan het voorbereiden in Porto Velho: inkopen, internet en inpakken.

We komen naar verwachting zaterdag in de middag in Manaus aan, bij jullie 6 uur later dus 's nachts, en zullen dan informatie over deze avontuurlijke tocht posten.

Qua temperatuur is het hier rond de 35 graden en zeer vochtig, Aan het eind van de dag is er een heftige regenbui, die dan weer prachtige luchten oplevert.
De verwachting is dat het weer ongeveer zo blijft, aangezien we dieper in de amazone terecht komen.

• 01 September 2009 - 19:20

Jannes En Corry:

Wat beleven jullie weer mooie avonturen!

Groetjes Jannes en Corry

• 01 September 2009 - 19:22

Wiebrigje EnJelma:

We hebben elkaar al een hele tijd niet gezien en blijven nu op de hoogte via de reisverslagen. Wij zijn net terug van Vietnam en nu alweer aan het werk. Jullie reizen wat af zeg. Groetjes,
    Jelma en Wiebrigje

• 01 September 2009 - 19:25

Annika:

Heel veel plezier de komende dagen!! De sms-jes komen goed aan hier. Midden in de nacht soms, waardoor ik door het gepiep van mijn telefoon wordt gewekt.. Maar dat geeft niet hoor. Stuur maar niets meer terug omdat jullie deze toch niet lijken te ontvangen.

Liefs,
    Annika en jongens

• 04 September 2009 - 08:54

Agnes:

Leuk om te lezen weer. En geen gekriebel gevoeld die nacht .... hahaha.

Groetjes, Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan